Zakres naszych usług ustalany jest indywidualnie według oczekiwań właścicieli nieruchomości
Do naszych standardowych usług z zakresu administrowania i zarządzania nieruchomościami należą:
Obsługa administracyjna
- rejestracja Wspólnoty Mieszkaniowej, otwarcie i prowadzenie rachunku
bankowego Wspólnoty, NIP i REGON
- protokolarne przejęcie nieruchomości wraz z jej dokumentacją techniczną od
poprzedniego zarządcy
- reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz oraz w stosunkach pomiędzy
właścicielami poszczególnych lokali a Wspólnotą
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich właścicieli
- zawieranie umów i kontrola nad zapewnieniem dostawy mediów typu: energia elektryczna, woda, gaz, odprowadzenie ścieków i wywóz śmieci
- opracowywanie i opiniowanie uchwał oraz innych aktów prawnych Wspólnoty
Mieszkaniowej
- przygotowywanie, zwołanie i prowadzenie ustawowych i dodatkowych zebrań
właścicieli nieruchomości
- ubezpieczenie nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej
Obsługa finansowo-księgowa
- prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów, zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa
- przygotowywanie naliczeń dla właściciele na podstawie uchwał wspólnot
- prowadzenie rozliczeń z właścicielami lokali
- monitorowanie płatności dokonywanych przez właścicieli, windykacja
należności dla nieruchomości (przedsądowa i sądowa)
- wydawanie zaświadczeń właścicielom i użytkownikom lokali
- prowadzenie rozliczeń poprzez rachunek bankowy Wspólnoty
Mieszkaniowej
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego w tym rozliczeń planów
gospodarczych
- przygotowywanie projektu planu gospodarczego w formie planów
rzeczowo-finansowych
- realizacja obowiązków podatkowo-skarbowych
Obsługa eksploatacyjno-techniczna
- nadzór nad stanem technicznym nieruchomości, poprzez terminowe zlecanie
kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości
- zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej i
konserwacyjnej nieruchomości, wykonywanie napraw bieżących i usuwanie awarii i
jej skutków
- prowadzenie dokumentacji i ewidencji obiektu wymaganej przepisami prawa
budowlanego (m.in. KOB, dokumentacja techniczna, prawna, administracyjna oraz
ewidencyjna)
- sporządzanie planów remontowych budynku
- zbieranie i weryfikacja ofert dotyczących umów o dostawy, usługi i roboty
na rzecz nieruchomości w tym termomodernizacje, organizowanie procedur
przetargowych oraz zapewnienie właścicielom lokali uczestnictwa w
dokonywaniu wyboru wykonawców
- przygotowywanie umów na roboty budowlane
- kontrola prawidłowości wykonania zleconych prac remontowych, odbiór i ich
rozliczanie
- podejmowanie czynności, zmierzających do uzyskania przez Wspólnotę premii termomodernizacyjnej lub remontowej
Firma B&D Zarządzanie Nieruchomościami s.c. zarządza nieruchomościami zlokalizowanymi na terenie Zielonej Górze